Søndervangskolen søger inklusionsvejleder og-lærer


Vi søger en lærer til inklusion med både vejlednings- og undervisningsopgaver.

Stillingen er ledig pr. 1/8 2024, og der er tale om en fast fuldtidsstilling.

Vi forventer, at du har:

  • En læreruddannelse 
  • Lyst til et tæt teamsamarbejde
  • Fleksibilitet og initiativ
  • Lyst til at arbejde loyalt med vores børne- og ungesyn. Se nedenfor.
  • Humor 
  • Relationskompetence
  • Didaktiske kompetencer
  • Evner for klasserumsledelse
  • Specialundervisning som linjefag eller lignende

Vi tilbyder:

  • Strategi og fælles børnesyn, som sikrer, at vi arbejder i fælles retning og sammen sætter børnene først
  • Mentorordning, hvilket betyder at du møder en plan og en kollega, der skal sikre dig den bedste start i dit nye job
  • Reduceret timetal for nyuddannede lærere. Det betyder, at du max. har 25 lektioner om ugen
  • Lokalaftale for lærere med en gennemsnitlig undervisningstid på 760 timer og forberedelsestid. Derudover en aftale om pausetid og en pulje til fælles og individuel forberedelse
  • Flextid for lærerne, hvor du selv vælger om din individuelle forberedelsestid læses hjemme eller på skolen
  • Et stærkt netværk med et tæt samarbejde
  • Et ambitiøst og fagligt velfunderet miljø
  • En dynamisk, hjælpsom og velfungerende personalegruppe  
  • En skole i udvikling, også lokalt

Vil du vide mere?

 Du kan få nærmere oplysninger om stillingen ved henvendelse til Heidi H. Larsen på tlf. 3122 4438 i ugerne 27-30.

Derefter kan du kontakte du René Svendsen på 5376 2988.

Vi ser meget gerne, at du kommer på besøg, så kontakt endelig Heidi eller René. Vores adresse er Florasvej 2, 2600 Glostrup.

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen er en fuldtidsstilling, hvor løn og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst. Inden ansættelse vil der blive indhentet referencer samt børne- og straffeattest. 

Ansøgning

Der vil være ansøgningsfrist d. 9/8 klokken 12.00. Der vil være samtaler løbende og i uge 33. Bemærk: Når du skriver din ansøgning til os, vil vi meget gerne høre dine tanker og erfaringer med inklusion.

Vores børne- og ungesyn

Vi tror på, at alle børn gør det så godt, de kan. Derfor er vores børne- og ungesyn, at:

  • Alle børn ønsker at lære og udvikle sig
  • Alle børn ønsker at indgå i meningsfulde relationer og fællesskaber
  • Alle børn har potentialet for positiv udvikling.

Når det er svært for nogle af vores børn at lykkes hermed, så leder vi sammen med børnene efter forklaringen på adfærden og den fremadrettede løsning. Det gør vi ved at se på:

  • den rolle børn bliver tilbudt i skolens forskellige fællesskaber
  • den adfærd børn ser omkring sig og eventuelt kopierer
  • den strategi børn bruger, og hvor vi tror på, at børn kan lære en anden.

Derfor er vi som skole optaget af at skabe stærke inkluderende fællesskaber, hvor alle kan lykkes.

Hvem er vi?

  • Søndervangskolen er placeret i den sydlige ende af Glostrup Kommune, centralt i byen mellem Roskildevej og Glostrup Station. Skolen er omgivet af boliger af enhver slags og fyldt med glade børn og unge.
  • Søndervangskolen er fra 1956. Den har de seneste 6 år gennemgået en renovering og fremstår i dag tidssvarende med lækre lokaler. 
  • Vi er 3-sporet og huser 640 børn og unge samt 80 medarbejdere. Søndervangskolen har både SFO og Klub i vores fælles bygninger. Vi huser desuden Skolerne i Glostrups tre modtageklasser og to udskolingslinjer; den erhvervsrettede linje og den naturfaglige linje.
  • Vi ser det som vores vigtigste opgave at sørge for, at alle børn kommer godt videre i livet. Derfor arbejder vi hver dag sammen og med og om børnenes faglighed og trivsel, så de bliver både kloge og glade. Vi og skolens engagerede og dygtige medarbejdere taler om passende udfordringer på daglig basis. Vi tror på, at når vores børn skal udvikles, så skal skolens voksne også. 
  • Efteruddannelse og faglig kollegial sparring er derfor en naturlig del af livet på skolen som medarbejder.
  • På Søndervangskolen gør vi os umage med at være åbne og imødekommende. Vi skaber et miljø, hvor man får hjælp, når man beder om det. Vi søger dialogen og afstemmer forventninger i samarbejdet.
  • På Søndervangskolen sætter vi børnene først, hvilket også er overskriften på vores strategi for de kommende 3 år. Her vil vi blandt andet måles på, om vi formår at løfte vores børn ud over den sociale baggrund, de kommer med.