Relationsarbejde
Vi ser det enkelte barn og tager det fulde ansvar for relationen.
På skolerne i Glostrup ser vi relationsarbejdet som vigtigt for, at alle skal kunne indgå i fællesskabet. Når relationen er opbygget, er der rum for trivsel, læring og udvikling i et fællesskab, hvor alle børn og unge kan byde ind. Derfor har vi valgt, at alle lærere, pædagoger og ledere uddannes i relationsarbejdet (ICDP) for at skabe en fælles tilgang. På skolerne i Glostrup møder vi alle med troen på og forventning om, at vi alle gør det bedste, vi kan. Vi inviterer til samspil, lytter og får samtalen i gang.
Det vi ved virker
- På Skolerne i Glostrup hilser vi altid på hinanden.
- Vi spørger interesseret, når der er noget, vi ikke forstår.
- Vi anviser, hvad vi gerne vil se ske.
- Vi anerkender og roser for det, barnet og den unge er i stand til.
Børnene oplever
- Invitationer til dialog.
- Voksne, der ser dem.
- Voksne, der prøver at forstå dem.
- Guidning og anvisninger.
- Voksne, der tager dem alvorligt og inddrager dem.
- At de har en betydning for fællesskabet.
Forældrene oplever
- Børn og unge der trives og udvikler sig.
- At de bliver hørt og taget alvorligt.
- Indblik i deres barns hele dag.
- At de bliver inviteret til samspil.
Medarbejderne oplever
- At de lykkes.
- Større arbejdsglæde.
- Kollegialt fælles fagligt fokus.
- Engagerede og læringsparate børn og unge.